Thursday, March 5, 2009

Oh! My Happy Day....

hehehe.. my dear diary.. uiseh.. tapi org baca kaN? you know wat dear.. i donno y Life is treatin' me really mean nowadays... recently.. i just got news from my colleague(btulka spelling i ne, Chegu Pijut, tolon btulkan i) dat he's married... ha ha ha(my 1st love, when i was in Matrix) i donno y i still remembered him til now, tho he rejected me 8 yers ago... My feelings already subsidied as the time goes by, flown away wif my life flow as well....

The truth is.. honestly, it's really hard to forget him... ha ha ha... bcoz dat was my 1st time admiring someone, n he got some criteria dat i really like... erks.. nama pun admire kan kan? S.A but i guess it still showed somehow, how everytime when we 'lepaking' at Cafe KIK, i stil remembered he owez came at 9pm to 'che fan'.. ahah.. he's mix chinese..(my Taste), he's taller than me(ehem!), he's smarter than me(Dip.Science Comp-UPM).. but i'm smarter than him... miahahahhahahaha(prasan!), p terawih tem posa(wlupon jarang2, me pon mls2 sua tem tu) n he's acting Play Hard to Get... wah.. itu paling mantap jo.. Cabaran tol mo dpt my 1st love, tapi.. itu suma crita budak2... lagipun betepuk sblh tgn ja aku tem tu.. jadi budu ja minat2 org.. wahahahahhahahahahah...(PAlui)he he he.. it was my sweet past and i still reminisce it becoz it was so sweet to save in my medula oblongata.. (antam ja la, Bio aku fail)

bab reminiscence ne, kita tgglkan la dulu.. coz LIFE must go On kan? mcmana hard pun if tahap ADVANCE or EXPERT pon... kita mesti hadapai dgn senyuman(c Dewa bilang).. wahahaha..

i remembered arwah Maklong pernah bagi me buku Wali ALLAH...(aku baca tapi nda paham) hahahahah tem me form 2.. i went to her house during my sem break.. yalah.. jauh sgt mo balik KK(mahal gitew) tapi... me ni kira anak manja juga ba... cume me prasan, tem PMR n SPM sa tia balik Sabah ah.. keh keh keh.. stadi la konok tem Perkampungan Yayasan Sbh. best apa.. stay2 dgn member, lupa ckit homesick tu.. erm.. paling mnyampah bila mo convert bahasa p Semenanjung tu(honestly, i have to analyze my words in my head-> convert it to Semnjg language) i malas betol.. eg;sisir--> sikat, limpas->lalu, adoiyaiiiiiiiiiiiii... susah bangett.. mun ku disuruh kurapak Indon, terer lagi aku.. sedap lagi aku rasa... miani... kurapak kurau ani, kan membari malas... lebih2 lagi mun org Kelate becakap, ndala sepatah haram aku nda pandai tapi ya ampun cinta!(AADC) susa betol i nak pahammm u.... tapi c Hazwan suda jadi Doc oh, si Etong lem pun.. respek tol Dr.Etong(sa tia igt apa nama btol dia) wahahhahahahahah.. classmate i tem form 4 Omega dulu.. erm........


Skrg ni... ntah la... Diz 2009 aiming.. A lot.. aku namaw reveal abis nanti klu nda dpt kin malu jak! wahahahhahhahhaah tapi sbnrnya adala ckit2 kan.. but 1 bab ja aku slalu Fail di dunia ne.. but in my fantasy world, indah bangettt yg gwe impikan... hahahahhaa.. dear frens.. y it's really hard to define wat Love is... mcmana aku tgk Drama Indonka, Koreaka, jipunka.. aku masi susa mo paham ini barang.. wakakakkaa... klu kamu bagi aku Calculus.. Pandai juga aku(bak kata Ell) bab2 Add math ni aku minat brabis tapi malas blajar(hueueueheueheue) tem SPM.. aku LC bab Bahasa n Modern MAth ja.. Sanang ja tu mcm mkn kacang, kupas kacang lagi susa.. wahahaha... temberang kai tu? erks.. kenyataan juga sbb aku kena suru jadi Cikgu Modern Math di All Saint dulu.. i donno la if my anak2 murid still remember me... miahahahhahaha... tapi, ada some yg masi ada dlm FS list aku.. wakakakakaka..(lucu) n last time, tem aku p dating d Anjung Samudera.. alalalalala.. bikinnn malu ja( meja sblh2 aku tu anak2 murid i jer u) aku nataw mcmana mo cover my waterface, nasib Bf i emsom(emsom ka kau!) wahahahahhaa.. nasib dia ada Dip.HND nasibbbb nasib nasib.. so Bye2 la Cinta Pertamaku.. ko hanya kenangan terindahku..

Semalam aku tebgn jam 3.30 pagi.. tingu hp d sabalah sa, eh eh ada meces la.. rupa2nya Sang P, my Mr Ed.. tanya if i asleep da ka lom.. aku flet jam 9 lagi abis apa nda.. pnya bullet train aku buat minit(15 minit cukup laju ka) kupi paste ja ayat 2nd bos aku(skali Bos besar edit- x buli guna Mesyuarat berpuas hati : (SALAH!) mesti Mesyuarat memutuskan : ) eh eh.. tanda koma suma pun case sentisip taw! hampas tol skema gila(jadi Sang Details aku nda lama ne).. tapi.. lucu tolll aku dgr balik masa meeting tu.......... wahahahahahahahhahahahaha(lawak mo mampos) apala punya meeting sampai Dato VC ngamok sakan, pihak Pengurusan(management Team) sian aku si Dato, jan ja dia masuk Hosp, like our Pengerusi Ahli J/Kuasa Audit .. erks Dato Henry Chin(mantan Ketua Polis Sabah).. owh i really respect him very much as well as DAto Dr. Beatrice... very humble.. ari tu sa beli gelang apa ntah tu.. yalah ibu kan sakit2.. she said dat it's really good 4 our health.. hahahahahhaha( alalala si Pacik penjam tau.. sa pulak mo pakai skrg abis sa pun berpenyakitan da ni nda lama mampos smnjk buat 2 benda dlm 1 masa ne) mcmana aku buli buat pun aku nda taw.. hehehe... Keja(sudala mengaudit, buat report itu ini) pastu skang aku tgh stadi di Skulah punduk(eh eh) iya bah.. kasihani la anak bangsamu ni, Dato M. Demi mnyahut cabaran Wawasan 2020 mu(teda bullet train pun d Malaysia ne) wahahahahahhahah.. matai.. cuba durang bikin d Sabah ne kan.. ini balik2 SDC.. balik2 agriculturela itu la ini la.. bukan aku nda minat.. tapi cuba dorang educate Peepz utk menggunakan teknologi yg sedia ada ( reinvent). cthnya *Toot(siaran tgendala) sndiri.. whyyyyyy? aku cuma buli cakap Why so palui? jan ja kena saman suda k.... hahahhahahhahaahhahahahaha... matai.. malas mo elobrate.. aku mo manas pun nda guna.. cara aku, buat report power gila ja la.. supaya Dato VC take note. nah.. begegak gempita ja tu klu suda nmpk muka my Big Boss... wahahaha.. matai.. (i'm not one of 'em) oh gosh.. Y? it's like my workin' environment influenced me to be so Skema.. erkss.. to keep integrity la kono.. apa suda tu.. meningkatkan sistem integriti dan akauntabiliti ....penah my fwen di bngunan sabalah, dia bilang.. uii.. Si Details.. oh my god.. am i really dat detail? ermm.. alaaaaaaa... napa plak org enjiner ne jadi finance ne.. adoi sakit jiwa nasib2... huwahahah.. nda pa.. aku implement bedang enjinair tu masuk p keta sorong aku..


BTW, itula misson 2009 aku yg suda accomplish...
1. cari bf(misi Gete')
2.Study smart 4 my own Family Future- utk my anak2(insyaallah klu ada jodoh)
3.Modify keta sorong i jadi keta solar(angan2 tol) ahahahahaha.. mahal gila Toyota Hybrid Car tu lgpun lum sampai d Sabah ne...

Biarla duit abissss... aku frust suda ne... malas suda mo pikir masa dpn klu ikut2... biarla nda kawen yg penting my Family senang.. erks.. mengamalkan hidup berwasatiah.. (wasatiah ka aku ah) mcm Boros berabis.. Kerajaan bilang amalkan hidup Jimat, tapi aku, amalkan hidup Boros! adala.. hari2 mo makan Sedap2 ja.. miahahahahhaha... di dewan makan dulu, Makan untuk hidup bukan Hidup Utk Makan.. ngamla ba aku makan byk abis aku si KUrus juga.. Penat cari duit n Blajar at d same time.. aku nda kesahla apa org mo sakap bout kekurusan aku.. Cuba sapa2 yg rasa dia overweight... amalkan nasihat bernas aku ne.. Ko jadi workholic, ko buat part time stadi sambung master ka apa ka, pastu keja ko Sukan, pastu weekend ko p kelas... pastu klu pempuan, cuba ko cari Laki yg suka menyakitkan hati ko.. grenti ko Kurus makan hati.. aku nda makan hati, aku kuat makan tapi masi kurus.. Sila amalkan spt di atas.. heheheh.. Ok slamat mencuba ya Teman2 skalian.. sekiranya anda mahu berat badan yg ideal sila tanya kpd org2 d ofis bilang, Biarla kurus tem Bujang, nnti kawin pandai naik berat bdn? Napa ah? itu aku susa mo paham.. Bahagia mgkin kan.. ada org jaga? mengkali la.. suda aku bilang aku Fail bab Relationship ne.. aku slalu dpt F.. tapi hal lain.. bulila dpt B+ tau A-.. cukupla2.. tapi klu dpt 4 Flet kan bagus... miahahahhahahahahhhahahah


Amin... Semoga Allah memberikan Taufik & Hidayahnya kepada saya dan keluarga saya, khasnya dan umumnya kaum muslimin dan muslimah yang sentiasa dijanjikan Syurga sekiranya bertaubat.. aku lum insaf lagi... miahahahahha.. nanti2la i insaf bila i dah kawen(kunun) malas mo besinta ne sbnrnya... Penat ba jadi serius.. mihahahahhaha tapi don wori, sa jarang mempermainkan perasaan org.. Kaum Adam jan takut ya.. i tak berminat nak hancurkan hati kamurang... tapi jan hancurkan hati gwe juga yer.. kerana Allah sentiasa mendengar doa2 org yg teraniaya.. Amin.................... Okla.. i chow dulu.. BZ gila lps ne.. lama teda di KK

3 comments:

Annurkasih said...

lai..kalau aku ada duit, lama suda aku sambung master...rupanya aku ckp slama ni sm ko, ko masi xfhm lg...em..xpa la, aku ok ba..lgpun setiap org ada hidup yg complicated.aku juz meluahkan ja dcni sbb aku rasa ko pun xkisah.mmg la aku xkeja, tp perlukah aku d kasari smpai bgtu skali?org2 rumah aku pun keja jgk lai, smua dorg crita jgk sm aku cmna susahnya keja.aku tegur ko pun hr tu sbb mau tnya kabar, tp maybe salah soalan.well, it's ok.i'm sory.take care urself...hope u happy owez...
p/s:kalau aku ada duit, smpai PHd aku belajar lai...nda pyh la ko mendgr org miskin mcm aku ni punya rintihan lai..huhu..thanx ah..

inur said...

wahahahh.. ko igt ko ja ka MISKIN d dunia ni.. bgs ko bersyukur semiskin2 ko dpt lagi makan.. org Palestin nda makan lagi.. wahaha.. semiskin2 ko tu, miskin lagi aku.. jadi pepandaila cari suami yg dpt membasmi kemiskinan ko.. hahaha.. tu ja prinsip dia.. aku kasi igt ko jak.. sbb ko tu kebaru2an ja mo blajar becinta, n blajar byk benda.. almaklumla baru abis blajar... kan? lagipun... suda ko nampak shoutbox aku meeting... adaka org meeting nda BZ?

Annurkasih said...

ok..inur..take k ja...apa pun...pengalaman pasal cinta2 ni bukan di ukur dgn brapa byk org yg kita couple kan...aku juz luahkan saja d blog aku ni.sbb jiwa aku mmg kusut skrg ni n c fnd pun rasa aku mcm brubah..suda aku mmg stress fikirkan aku byk t.jwb, d tmbh pulak dgn hal2 lain yg tidak terjangka sudah tentulah aku akan start fikir bukan2.well,maybe aku ni masih trlalu naif dlm hidup ni.n byk buat dosa.aku pun xlayak mau tegur sepa2 n aku cuma suka berkawan dgn ramai org.mgkin slama ni aku dah byk jaga hati org jadi org pun sewenang2 nya cakap aku mcm2 sbb aku xpnah marah2 org xtentu pasal.anyway, oleh krana ko lg tua dr aku, jd ko layak nasehatkan aku.tp tpulangla ko mo kata apa sbb setiap org ada hujah n alasan sendiri.aku terima ja apa2, tidak kisah.asalkan hubungan aku dgn Tuhan, kawan2 terjaga...
thanx dear...salam.